Gogle

Gogle na crossa i enduro to niezbędny element wyposażenia każdego motocyklisty, który chroni oczy przed pyłem, błotem, owadami i kamieniami, zapewniając jednocześnie lepszą widoczność w trudnych warunkach. Wysokiej jakości gogle oferują funkcje takie jak system Anti-Fog zapobiegający parowaniu, wytrzymałe szyby odporne na zarysowania oraz solidną wentylację. Dobrze dopasowane gogle gwarantują komfort podczas długich jazd i są dostępne od takich marek jak FOX, Leatt, 100% i Airoh.

Filtrowanie i kategorie

Wyświetlanie 1–18 z 332 wyników

Wyświetlanie 1–18 z 332 wyników

Najważniejsze czynniki przy wyborze dobrych gogli enduro cross

Widoczność
Szukaj gogli zapewniających najlepsze widzenie peryferyjne i na wprost. Powinieneś być w stanie zobaczyć tylko najmniejszą część ramki wokół krawędzi swojego pola widzenia peryferyjnego.
Sprawdź pole widzenia na boki i spójrz w górę iw dół. Czy górna część gogli zasłania widok?
Gogle 100% rozwiązały ten problem dzięki podniesionej górnej części ramy, dzięki czemu możesz skoncentrować się na ziemi tuż przed sobą i nadal możesz patrzeć przed siebie.
Soczewka powinna być optycznie poprawna, bez zniekształceń spowodowanych krzywizną soczewki.
Najlepsze pole widzenia na rynku zapewniają gogle FOX VUE, które nadają się zarówno do motocrossu jak i enduro.
Niebieskie gogle fox vue
Dopasowanie
Każde gogle będą pasować nieco inaczej w zależności od marki i kształtu twarzy. Pianka powinna równomiernie przylegać do twarzy na całym obwodzie oprawki.
Sprawdź punkty nacisku, które po pewnym czasie spowodują podrażnienie i prawdopodobnie ból głowy, pojawią się one jako czerwone ślady na skórze.
Jeśli możesz je przymierzyć w swoim kasku motocyklowym, aby upewnić się, że pasują do otworu ocznego w kasku, warto to sprawdzić. Warto kupować gogle tego samego producenta co kask, dzięki zakupowi Kasku FOX i Gogli FOX możesz być pewien idealnego dopasowania.
Wentylacja
Wentylacja jest kluczowym czynnikiem zapobiegającym parowaniu gogli. Wszystkie gogle mają otwory wentylacyjne na górze i na dole, aby umożliwić swobodny przepływ powietrza przez gogle. Z parowaniem dobrze radzi sobie powłoka anti-fog.
Gogle Scott opracowały nawet „Rewolucyjny system zarządzania powietrzem (RAM) w swoich goglach Scott Split OTG. Wentylacja w goglach OTG jest tym ważniejsza, że ​​trzeba również zapobiegać parowaniu soczewek korekcyjnych.
Ogólna zasada brzmi: szukaj gogli z jak największą wentylacją.

Gogle motocrossowe

Jeśli ścigasz się w motocrossie, gogle zaprojektowane do wyścigów z możliwością odrywania zrywek lub przewijania roll-off są koniecznością. Niezależnie czy wybierzesz Gogle Leatt, FOX, 100% czy SCOTT szukaj modeli z szybkami dostosowanymi do zrywek.
Brudne gogle FOX

Gogle enduro

Jeśli jeździsz enduro z mniejszymi prędkościami w trudniejszym, technicznym terenie to bardzo ważne przy wyborze gogli enduro jest dobra wentylacja i nieparująca szyba (nałożony anti-fog).

Gogle Enduro z Podwójną Szybką:

  1. Zapobieganie Parowaniu: Podwójna szybka w goglach enduro jest zaprojektowana, aby minimalizować parowanie. Przestrzeń powietrzna między szybkami działa jak izolacja, redukując ryzyko kondensacji pary wodnej. Jest to szczególnie ważne w enduro, gdzie niskie prędkości i zmienna aktywność fizyczna mogą sprzyjać parowaniu.
  2. Ochrona Termiczna: Dodatkowa warstwa szybki zapewnia lepszą izolację termiczną, co jest korzystne w zmiennych warunkach atmosferycznych, typowych dla jazdy enduro, szczególnie w chłodniejsze dni.
  3. Komfort na Dłuższe Dystanse: Jazda enduro często obejmuje dłuższe sesje, więc wygodne i nieparujące gogle są kluczowe dla komfortu kierowcy.

Gogle na piasek

Jeśli dużo czasu spędzasz na piaszczystych torach zalecane są gogle z gęstszą pianką do filtrowania piasku i drobnych cząstek. Dobrym przykładem są gogle FOX VUE STRAY S.

Osłony nosa w goglach cross

Osłony nosa są dostępne z szeroką gamą gogli dostępnych we wszystkich przedziałach cenowych. Są bardzo przydatną funkcją, zwłaszcza jeśli jeździsz w kamienistych warunkach. Wiekszość osłon nosa można ściągnąć z gogli cross enduro.

Szybka w goglach cross

Dzisiejsze gogle oferują przytłaczającą liczbę opcji przyciemnienia, materiałów formowanych wtryskowo i odporności na uderzenia.
Soczewki formowane wtryskowo są już zakrzywione, zanim trafią do gogli, więc zapewniają lepszą przejrzystość optyczną, ponieważ nie zniekształcają widzenia, gdy przez nie patrzysz. Ważne aby szyba miała nałożony antifog. Dzięki temu gogle cross będą odporne na zaparowania. Szczególnie przydatne w goglach enduro.

Gogle roll off czy ze zrywkami?

Kupić gogle ze zrywkami czy zwijanym systemem roll off? To jedno z pytań, na które możemy nie mieć jednoznacznej odpowiedzi.
To zależy od osobistych preferencji. Nasza rada to spróbować i przetestować siebie i zobaczyć, ale mamy kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę:
  • Ograniczona ilość zrywek na goglach i więcej przewijania w roll-off. Trzeba pamiętać, że podczas wyścigów motocrossowych lub enduro istnieje ogromna szansa na natychmiastowe zabrudzenie gogli. Nie rekomenduje się aby na goglach było więcej niż 5 zrywek wobec czego możemy dokładnie tyle razy wyczyścić nasz wizjer. System Roll Off daje znacznie kilkukrotnie ilość przewijania i czyszczenia gogli.
  • Mniejsza widoczność w goglach Roll off. Szerokość paska w roll off to około 4cm, trzeba się przyzwyczaić, że pozostała część gogli będzie brudna nawet po przewinięciu rolki.
  • Cena – gogle roll off są droższe.

Gogle cross do jazdy w okularach

To oczywiste, że są osoby, które noszą okulary i poszukują gogli cross współpracujących ze szkłami korekcyjnymi. Tutaj z rowiązaniem przychodzi firma SCOTT, która w swojej ofercie posiada model SCOTT SPLIT OTG. W połączeniu z 3-warstwową pianką na twarz, SCOTT’s NoFog ™ AntiFog powłoka soczewki i dopasowanie, które zostało specjalnie zaprojektowane do noszenia z okularami, Split OTG sprawia, że jazda w okularach jest łatwa i możliwa.