Kaski

Kask motocyklowy to pierwszy element wyposażenia, który musisz kupić. Bez względu na typ motocykla i bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jednośladami, czy jeździsz od lat. Przy wyborze kasku na crossa musisz pamiętać o trzech najważniejszych sprawach.

Filtrowanie i kategorie

Wyświetlanie 1–18 z 138 wyników

  • 1099,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 499,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 649,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 599,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 599,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 449,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 449,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 599,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 599,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 1099,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 649,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 649,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 499,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 499,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 499,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 1099,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 649,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • 499,00  z VAT
    Do koszyka
    Wybierz rozmiar
    Clear
    This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

Wyświetlanie 1–18 z 138 wyników

Kaski motocyklowe – rodzaje, typy

Pierwsza ważna informacja: kaski motocyklowe różnią się od kasków rowerowych. Motocykle rozpędzają się do wyższych prędkości, więc konsekwencje upadku są poważniejsze. Z tego powodu kask na motocykl posiada budowę dostosowaną do sił, przed którymi ma chronić twoją głowę podczas uderzenia.

Budowa kasku motocyklowego

Kaski zbudowane są ze skorupy, czyli części zewnętrznej, oraz wewnętrznego wypełnienia z pianki EPS. Skorupa może być wyprodukowana z różnych materiałów, od pochodnych plastiku, po włókno węglowe.

Wewnętrzny EPS przypomina styropian i każdy z producentów posiada swoje sposoby na formowanie wypełnienia. To najważniejszy element ochrony głowy.

Na koniec pozostają takie elementy jak materiałowa wyściółka, paski podbródka, ewentualne elementy wentylacji, blendy. U podstaw każdy z kasków zbudowany jest w podobny sposób. Kaski różnią się przede wszystkim typem, tj. kształtem skorupy.

Typy kasków motocyklowych

Na rynku istnieje ogromna ilość kasków motocyklowych, które można zebrać w następujące grupy:

  • Kaski integralne na motocykl. Integralne, czyli takie, których skorupa jest jedną całością, łącznie z ochroną szczęki.
  • Kaski na crossa. Odmiana kasku integralnego z osłoną szczęki oddaloną od ust motocyklisty dla lepszej wentylacji.
  • Kaski otwarte / kaski typu jet. Kast pozbawiony osłony szczęki. W tym miejscu jest z reguły duża szyba. Tego typu kaski przypominają miejskie kaski rowerowe, najczęściej wykorzystywane są przez skuterzystów i właścicieli motocykli typu chopper / cruiser.
  • Kaski szczękowe. Kask, który posiada szczękę, ale nie jest ona integralnym elementem skorupy (np. szczękę można podnieść lub odpiąć).
  • Kask adventure. Relatywnie nowa grupa kasków, które łączą budowę kasku na crossa ze zintegrowanym wizjerem.

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Przykładowo – kask typu jet na skuter sprawdza się w mieście, gdzie dzięki ogromnemu wizjerowi pole widzenia kierowcy jest większe, a niskie prędkości pozwalają stosunkowo bezpiecznie zrezygnować z ochrony szczęki.

Kaski na crossa, motocykle enduro i motocykle adventure posiadają odsuniętą od ust motocyklistów szczękę, by poprawić przepływ powietrza. Z reguły posiadają także rozbudowany system wentylacji, a wizjer jest na tyle duży, że pozwala stosować gogle motocyklowe.

Do zapamiętania: Na motocyklu nie powinno używać się kasków rowerowych i innych kasków, które nie posiadają typowo motocyklowej homologacji!

Jak wybrać kask motocyklowy? 3 najważniejsze elementy

Przed zakupem kasku na motocykl musisz zwrócić uwagę tak naprawdę na trzy najważniejsze elementy. Cała reszta to kwestia wygody, preferencji i budżetu.

#1 Homologacja kasków motocyklowych

W Europie kaski motocyklowe muszą posiadać homologację o oznaczeniu ECE 22.05, a od połowy 2022 roku wszystkie nowe kaski sprzedawane na terenie Unii Europejskiej posiadają bardziej restrykcyjną normę ECE 22.06. Normy wymagają spełnienia określonych warunków, np. w kwestii ochrony bocznej, czy braku możliwości przebicia szyby (stalowa kulka o średnicy 8 mm wystrzeliwana jest w stronę wizjera z prędkością 290 km/h!).

Kaski ze Stanów Zjednoczonych także muszą być homologowane w UE. Mogą też posiadać własne normy, w tym normę DOT. 

Protip: „CE” na tanich kaskach motocyklowych z Allegro oznacza Certified Europe – certyfikowane do sprzedaży w Europie. Oznaczenie nie jest równoważne z homologacją! To informacja, że produkt jest dopuszczony do sprzedaży na terenie UE. Kaski posiadają normy ECE 22.05 / 22.06. Bezwzględnie kupuj kask z odpowiednią homologacją.

#2 Rozmiar kasku na motocykl

Nawet najlepszy kask motocyklowy nie spełni swojej funkcji, jeśli będzie źle dobrany. Dotyczy to tak samo kasku za małego, jak za dużego! Koniecznie musisz dobrać rozmiar kasku do rozmiaru swojej głowy. Kask powinien być wygodny i nie uwierać nawet po dłuższym czasie, ale nie może być za luźny. Rozmiar kasku dobiera się przez zmierzenie obwodu głowy i wykorzystania tabeli rozmiarów kasków.

#3 Zapięcie kasku motocyklowe

Ostatnim elementem będzie zapięcie. Najbezpieczniejsze zapięcie to 2D (zwane także DD, Double-D itd.). Jest bardzo proste, praktycznie nie do uszkodzenia. Innym typem zapięcia będzie pasek microlock. Także bezpieczny, ale bardziej narażony na uszkodzenia mechaniczne.

Jednak nie chodzi o typ, a o… poprawne zapięcie kasku po założeniu na głowę! Nawet najlepszy kask motocyklowy nie spełni swojej funkcji, jeśli nie będzie poprawnie zapięty na głowie motocyklisty.

Przed każdą jazdą upewnij się, że posiadasz dobrze zapięty kask. Dobrze = między brodą, a zapięciem mieści się jeden palec.

Kask na crossa, czym się różni?

Kask na motocykl crossowy, hard enduro lub do używania w terenie na ciężkich motocyklach adventure, różnią się przede wszystkim budową skorupy. Z racji tego, że jazda w terenie jest wymagająca fizycznie, producenci kasków proponują kaski ze szczęką, która odsunięta jest od twarzy motocyklisty. Dzięki temu kierowcy łatwiej oddychać.

Kaski na crossa różnią się także wielkością wizjera i daszkiem. Wizjer jest na tyle duży, że zmieszczą się do niego gogle. Są o tyle wygodniejsze, że w przypadku zabrudzenia można szybko je wymienić. Także ułatwiają oddychanie, a gąbka chłonie pot.

Daszki w kaskach crossowych ochronią motocyklistę – przed błotem lecącym spod kół innych motocyklistów, gałęziami czy promieniami słońca.

Kask na crossa dla dziecka

O wyborze kasku motocyklowego dla dziecka piszemy poniżej. Kask na crossa dla dziecka różni się o kasków dla dorosłych tylko i wyłącznie rozmiarem. Oczywiście bezwzględnie należy kupić kask z homologacją oraz odpowiednio dobrać rozmiar. Rodzic nie powinien zapominać o goglach i innych akcesoriach motocyklowych – chociażby rękawiczkach motocross dla dzieci.

Jak wybrać kask motocyklowy dla dziecka?

Przy wyborze kasku dla dziecka najważniejszy będzie dobór odpowiedniego rozmiaru. Kask nie może uwierać dziecka w głowę, bo szybko zniechęci dziecko do jeżdżenia. Zresztą, zbyt mały kask to także niższe bezpieczeństwo. Kask dla dziecka powinien być przede wszystkim dobrze dobrany.

  • Zmierz głowę dziecka i skorzystaj z tabeli rozmiarów, aby dobrać odpowiedni rozmiar.
  • Przymierze z dzieckiem kask po wizycie kuriera. Kask powinien być wygodny od samego początku. Kask się ” nie ułoży” – to nie kapcie!

Jeśli kask jest za ciasny, bez problemu można wymienić go na większy rozmiar. Za luźny kask to taki, w którym głowa może się poruszać na boki.

Dobrze zapięty przed jazdą

Kask motocyklowy dla dziecka przed każdą jazdą musi być dobrze zapięty. Najlepiej uczyć dzieci od samego początku, że to ich odpowiedzialność, ale każdorazowo sprawdzać, czy kask został dobrze zapięty.

Pamiętaj: Niezapięty kask to ogromne ryzyko!

Kask dla dziecka z MIPS

Najnowszą technologią jest system MIPS, mocowany na łączeniu wewnętrznej wyściółki i skorupy. MIPS to inaczej Multi-Directional Impact Protection System, czyli system chroniący głowę przed bardzo niebezpiecznymi siłami rotacyjnym.

W ogromnym uproszczeniu: o systemie MIPS można myśleć, jak o systemie amortyzatorów, które zbierają siłę rotacyjną. Kask bardzo rzadko uderza po idealnie prostym kątem – upadający rowerzysta odruchowo będzie skręcał głowę, unikając uderzenia. Skorupa i EPS w teorii odbiorą siłę uderzenia, a MIPS amortyzuje siły rotacyjne.

Inne akcesoria do jazdy w terenie

Przed wskoczeniem na motocykl terenowy, warto rozbudować swoją szafę o kilka niezbędnych elementów. Wybraliśmy tylko te, bez których nie wyobrażamy sobie jeżdżenia na crossówkach czy hard enduro.

  • Gogle motocyklowe. Chronią oczy przed błotem, kamieniami i gałęziami. Szukaj gogli, które posiadają dobrą dostępność szybek i zrywek.
  • Buty na crossa. Buty motocyklowe do motocykli terenowych z reguły są wysokie, chronią kostkę i podbicie stopy. Urazy kostek i kolan to numer 1 kontuzji w terenie.
  • Ochraniacze motocyklowe – to temat rzeka, bo ochraniaczy jest sporo i na każdą część ciała. Warto iść “od dołu”, czyli od kolan. Dobrej jakości nakolanniki albo ortezy to must-have osób poważnie myślących o jeździe w terenie.

Jak wybrać kask na crossa?

Przed zakupem kieruj się tą kolejnością: homologacja, rozmiar, zapięcie. Jeśli wybierzesz dobrze dobranym, homologowany kask motocyklowy, to możesz spać spokojnie.

To samo tyczy się kupowania kasków dla dzieciaków – homologacja + dobry rozmiar sprawią, że dziecko będzie bezpieczne.

Dla osób myślących o rywalizacji sportowej i rodziców warto pomyśleć o kaskach z technologią MIPS. Oczywiście, obok kasków dobrze byłoby zainwestować w ochraniacze, buty i gogle. Strój na crossa to świetny pomysł w kwestii wygody utrzymywania czystości, ale jeśli stoisz przed wyborem; kupić buty albo kupić strój, to lepiej kupić buty.

Szeroką ofertę kasków motocyklowych znajdziesz w ofercie enduro.sklep.pl! Jeśli masz jakiekolwiek pytania, śmiało – napisz do nas!