Oleje do mieszanki 2t

Olej 2t jest niezbędnym dodatkiem do paliwa dla motocykli z silnikiem dwusuwowym. Niektóre nowsze motocykle crossowe posiadają dozownik do mieszanki który sam dostosowuje ilość potrzebnego oleju do prawidłowej pracy silnika.

Filtrowanie i kategorie

Wyświetlanie wszystkich wyników: 5

Wyświetlanie wszystkich wyników: 5

Jednak w dalszym ciągu większość motocykli potrzebuje gotowej mieszanki paliwa. Jest to bardzo istotne ponieważ w motocyklach 2t, w których olej dostarczany jest wraz z paliwem spełnia on kluczowe role pracy silnika takie jak, chłodzenie silnika, oczyszczanie go z zanieczyszczeń i opiłków metalu a przede wszystkim nadaje poślizg ułatwia pracę zmniejszając tarcie i uszczelniając przestrzeń między tłokiem a cylindrem. Stosując dobry olej możemy nie tylko zwiększyć wydajność i efektywność pracy silnika dwusuwowego, ale przedłużyć jego żywotność.

Ile oleju do mieszanki 2T? Idealna proporcja!

Nie istnieje idealna proporcja mieszanki która będzie pasował do wszystkich motocykli i dla każdego zawodnika.

Najczęściej stosowana mieszanka to 1:40 czyli jeden litr oleju wymieszany z 40 litrami benzyny. Jednak Najlepiej jest sprawdzić co producent zaleca do twojego motocykla. Nie trzymaj się jednak sztywno zaleceń producenta, powinieneś nieco dostosować mieszankę oleju z benzyną do swojego poziomu jazdy. Jeśli odkręcasz manetkę na torze crossowym cały czas na maxa, możesz pomyśleć nawet o zwiększeniu delikatnie ilości oleju w benzynie. Jeżeli natomiast jesteś początkujący, a twój wydech jest wiecznie brudny od czarnego nieprzepalonego oleju to spokojnie możesz zmniejszyć ilość oleju w benzynie aby mieszanka była uboższa w olej.

Jaki olej do mieszanki 2T cross? To zależy!

Oleje 2t produkowane są w różnej technologii. Dwie najważniejsze grupy olejów to oleje półsyntetyczne i syntetyczne.

Jeśli nie jeździsz sprzętem wyczynowym takim jak motocykle cross czy enduro, a twój jedyny sprzęt narazie to skuter. Wtedy możemy pozwolić sobie na stosowanie tańszych olejów półsyntetycznych.

Oleje półsyntetyczne tworzone są na bazie olejów mineralnych a olej syntetyczny jest jedynie dodatkiem.

  • z racji stosowanej technologii i materiałów są stosunkowo tanie
  • bazą jest olej mineralny a olej syntetyczny stanowi dodatek
  • przeznaczone głównie do użytku w skuterach i silnikach bardzo starej konstrukcji które są mniej

Oleje syntetyczne – są to w pełni syntetyczne oleje na bazie estrów które dają znacznie lepsze możliwości pracy silnika dwusuwowego:

  • Zwiększają wydajność w silnikach 2t co wpływa na moc motocykla
  • dają lepsze uszczelnienie między tłokiem a cylindrem
  • dają lepsze smarowanie silników dwusuwowych
  • chronią części silnika przed nadmiernym zużyciem
  • lepiej wyłapują brud i opiłki metalu co wpływa na czystość silnika

Oleje syntetyczne przeznaczone są do stosowania w motocyklach wyczynowych. Nie warto jest tutaj oszczędzać ponieważ tańszy olej może kosztować nas później szybszy serwis.

Jeśli twój motocykl jest dla ciebie cenny i chcesz żeby silnik pracował na najwyższym poziomie powinieneś wybrać olej z górnej półki taki jak Motul 800 lub jego największą konkurencję Motorex cross power 2t

Jak zrobić mieszankę do 2T?

Bardzo prosta i szybka sprawa

  1. przygotuj benzynę w kanistrze, olej 2t oraz miarkę do oleju
  2. odlej do miarki odpowiednią ilość oleju
  3. wlej olej do kanistra z benzyną i zakręć szczelnie kanister
  4. wymieszaj potrząsając energicznie kanister kilka razy
  5. Gotowe! Taką mieszankę możemy lać prosto do zbiornika ;)

Co oznacza mieszanka 1 do 40?

To stosunek ilości oleju dodanego do benzyny. W tym przypadku 1 oznacza 1 litr oleju wymieszany w czterdziestu litrach benzyny.