Oleje do mieszanki 2t
Olej 2t jest niezbędnym dodatkiem do paliwa dla motocykli z silnikiem dwusuwowym. Niektóre nowsze motocykle crossowe posiadają dozownik do mieszanki który sam dostosowuje ilość potrzebnego oleju do prawidłowej pracy silnika.
Wyświetlanie 1–18 z 45 wyników
Wyświetlanie 1–18 z 45 wyników
Jednak w dalszym ciągu większość motocykli potrzebuje gotowej mieszanki paliwa. Jest to bardzo istotne ponieważ w motocyklach 2t, w których olej dostarczany jest wraz z paliwem spełnia on kluczowe role pracy silnika takie jak, chłodzenie silnika, oczyszczanie go z zanieczyszczeń i opiłków metalu a przede wszystkim nadaje poślizg ułatwia pracę zmniejszając tarcie i uszczelniając przestrzeń między tłokiem a cylindrem. Stosując dobry olej możemy nie tylko zwiększyć wydajność i efektywność pracy silnika dwusuwowego, ale przedłużyć jego żywotność.
Ile oleju do mieszanki 2T? Idealna proporcja!
Nie istnieje idealna proporcja mieszanki która będzie pasował do wszystkich motocykli i dla każdego zawodnika.
Najczęściej stosowana mieszanka to 1:40 czyli jeden litr oleju wymieszany z 40 litrami benzyny. Jednak Najlepiej jest sprawdzić co producent zaleca do twojego motocykla. Nie trzymaj się jednak sztywno zaleceń producenta, powinieneś nieco dostosować mieszankę oleju z benzyną do swojego poziomu jazdy. Jeśli odkręcasz manetkę na torze crossowym cały czas na maxa, możesz pomyśleć nawet o zwiększeniu delikatnie ilości oleju w benzynie. Jeżeli natomiast jesteś początkujący, a twój wydech jest wiecznie brudny od czarnego nieprzepalonego oleju to spokojnie możesz zmniejszyć ilość oleju w benzynie aby mieszanka była uboższa w olej.
Jaki olej do mieszanki 2T cross? To zależy!
Oleje 2t produkowane są w różnej technologii. Dwie najważniejsze grupy olejów to oleje półsyntetyczne i syntetyczne.
Jeśli nie jeździsz sprzętem wyczynowym takim jak motocykle cross czy enduro, a twój jedyny sprzęt narazie to skuter. Wtedy możemy pozwolić sobie na stosowanie tańszych olejów półsyntetycznych.
Oleje półsyntetyczne tworzone są na bazie olejów mineralnych a olej syntetyczny jest jedynie dodatkiem.
- z racji stosowanej technologii i materiałów są stosunkowo tanie
- bazą jest olej mineralny a olej syntetyczny stanowi dodatek
- przeznaczone głównie do użytku w skuterach i silnikach bardzo starej konstrukcji które są mniej
Oleje syntetyczne – są to w pełni syntetyczne oleje na bazie estrów które dają znacznie lepsze możliwości pracy silnika dwusuwowego:
- Zwiększają wydajność w silnikach 2t co wpływa na moc motocykla
- dają lepsze uszczelnienie między tłokiem a cylindrem
- dają lepsze smarowanie silników dwusuwowych
- chronią części silnika przed nadmiernym zużyciem
- lepiej wyłapują brud i opiłki metalu co wpływa na czystość silnika
Oleje syntetyczne przeznaczone są do stosowania w motocyklach wyczynowych. Nie warto jest tutaj oszczędzać ponieważ tańszy olej może kosztować nas później szybszy serwis.
Jeśli twój motocykl jest dla ciebie cenny i chcesz żeby silnik pracował na najwyższym poziomie powinieneś wybrać olej z górnej półki taki jak Motul 800 lub jego największą konkurencję Motorex cross power 2t
Jak zrobić mieszankę do 2T?
Bardzo prosta i szybka sprawa
- przygotuj benzynę w kanistrze, olej 2t oraz miarkę do oleju
- odlej do miarki odpowiednią ilość oleju
- wlej olej do kanistra z benzyną i zakręć szczelnie kanister
- wymieszaj potrząsając energicznie kanister kilka razy
- Gotowe! Taką mieszankę możemy lać prosto do zbiornika ;)
Co oznacza mieszanka 1 do 40?
To stosunek ilości oleju dodanego do benzyny. W tym przypadku 1 oznacza 1 litr oleju wymieszany w czterdziestu litrach benzyny.